18.12.2016

Luvatun iankaikkisen perinnön

"Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: 'Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ano minulta, niin minä annan pakanakansat sinun perinnöksesi ja maan ääret sinun omiksesi.'" (Ps.2:7-8)

Hebr.1:2 sanotaan kuinka Jumala on laittanut Jeesuksen kaiken perilliseksi. Uskovat ovat osallisia Kristuksesta (3:14), taivaallisesta kutsumuksesta osalliset (3:1).

"Sentähden, koska me saamme valtakunnan, joka ei järky, olkaamme kiitolliset ja siten palvelkaamme Jumalaa, hänelle mielihyväksi, pyhällä arkuudella ja pelolla;" (Hebr.12:28)

"Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön." (Hebr.9)

"Hänessä me myös olemme saaneet perintöosan, ollen siihen edeltämäärätyt hänen aivoituksensa mukaan, hänen, joka vaikuttaa kaikki oman tahtonsa päättämän mukaan," (Ef.1:11, ks. Ap.t.26:18, kol.1:12, 3:24)